Bardzo dynamiczny rozwój technologiczny sprawia, że na przestrzeni kilkunastu lat przekazywanie informacji stało się powszechne głównie za pośrednictwem urządzeń elektronicznych. Dostęp do komputerów, tabletów i smartfonów zarówno w domach prywatnych jak i biurach czy instytucjach publicznych, umożliwia znalezienie niezbędnych danych w łatwy i szybki sposób. Wśród takich urządzeń, coraz większą rolę odgrywają dziś kioski multimedialne.
Są to nowoczesne urządzenia, które umożliwiają dostęp do informacji osobom, które znajdują się w określonej lokalizacji. Każdy będąc w galerii handlowej, urzędzie miejskim, bibliotece czy na lotnisku, zapewne spotkał się z infokioskiem – samoobsługowym urządzeniem, które stanowi pewnego rodzaju punkt informacyjny. Jednak lista możliwych zastosowań kiosków multimedialnych jest znacznie dłuższa:
- w bankach, instytucjach finansowych i urzędach, umożliwiają załatwienie wielu spraw bez konieczności czekania w kolejkach,
- w muzeach i galeriach, przekazują wiedzę na temat przygotowanej ekspozycji, w formie pisemnej i głosowej,
- na dworcach i lotniskach, często pełnią funkcję automatów biletowych,
- w punktach sprzedaży, służą do promocji konkretnych produktów lub usług,
- w turystyce, służą do promocji regionu oraz stanowią źródło informacji na temat miejsc, które warto odwiedzić,
- w restauracjach, umożliwiają złożenie zamówienia, bez konieczności czekania w kolejce,
- w przychodniach lekarskich, dają możliwość ustalenia terminu planowanej wizyty.
Kioski multimedialne swoim wyglądem przypominają nieco komputer. Są zbudowane z podestu i ekranu dotykowego, z materiałów niezwykle odpornych na uszkodzenia, dostępne wielu różnych rozmiarach i kształtach. Na życzenie klienta infokiosk może być oznaczony logotypem firmy, natomiast funkcje urządzenia, dostosowane do potrzeb przedsiębiorstwa. Istnieje możliwość wbudowania dodatkowych urządzeń jak głośniki, kamera, czytnik kart czy klawiatura, które usprawnią obsługę użytkownikom.
Multimedialne kioski to nowoczesne i wyjątkowe nośniki informacji, które przykuwają uwagę i w nowatorski sposób umożliwiają komunikację z klientem. Wpływają na wizerunek firmy, podnoszą jakość oferowanych usług oraz stanowią atrakcyjną formę dystrybucji informacji, dlatego coraz częściej możemy je spotkać w wielu różnych miejscach.
- Dom Inteligentny: Przyszłość Mieszkalnictwa - 26 stycznia 2024
- Jakie parametry sprawdzić przy wyborze laptopa? - 15 grudnia 2022
- Doświadcz bardziej wciągających połączeń wideo dzięki gamie zupełnie nowych urządzeń portalu - 10 grudnia 2021