Pozyskiwanie leadów

pozyskuj leady

Baza danych marketingowych to istotny element w przeprowadzaniu kampanii, jednak nie zawsze gwarantuje sukces. Dlaczego? Ponieważ zdarza się, że jest nieaktualna lub nietrafiona, co jest dość problematycznym zjawiskiem…

Warto zacząć od zdefiniowania tego co w marketingowym slangu oznacza słowolead. Jest to nikt inny jak konsument, jednostka lub firma, która jest potencjalnie zainteresowana danym produktem bądź usługą. Pozyskiwanie leadów jest możliwe, że najważniejszym elementem procesu sprzedaży, gdyż bez klientów żadna firma nie wygeneruje zysków.

Nieaktualna baza danych jest więc nie tylko nieprzydatna dla przedsiębiorstwa ale może być również źródłem strat. Przeznaczanie środków na kampanię dostosowaną do klientów niezainteresowanych naszą ofertą jest bowiem bezsensowne i należy zabezpieczać się przed tego typu sytuacją. Dzięki specjalistycznym narzędziom i firmom oferującym usługi w zakresie monitorowania działań potencjalnych klientów, istnieje możliwość sprawdzenia rzetelności danych w bazie, w związku z czymwarto raz na jakiś czasdokonać takiej analizy. Okazać się może bowiem, że w naszej bazie mailingowej znajdują się od lat nieistniejące już firmy, a przedstawiciele pozostałych zdążyli zmienić już 5 razy numer telefonu od dokonania ostatniego zakupu.

Jak w inny sposób pozyskiwać leady? Otóż na naszej stronie internetowej lub infolinii, jeśli ją posiadamy, klienci zadają pytania o konkretne produkty. Możemy określić lokalizację osób, które wystosowały zapytania odnośnie naszej oferty, dzięki czemu łatwo przekierujemy je do najbliższego oddziału, na przykład oferując rabat. Ponadto, dość istotne jest sprawne odpowiadanie na wiadomości zawierające zapytanie –zyskujemy w ten sposób zaufanie klientów.

Aby prowadzić efektywną kampanię marketingową pozyskuj leady – to one są kluczem do zawierania transakcji sprzedaży i wypracowywania pożądanych zysków, a także budowania i podtrzymywania dobrego wizerunku firmy.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY